-
September 22nd, 2001, 11:48 AM
Inactive Member
Hier kan iedereen de verhalen over zijn/haar belevenissen op de Stripdagen posten.
Zelf ga ik al jaren naar de Stripdagen. Sinds ik Ronald vier jaar geleden ontmoette op mijn werk, ga wij samen naar de stripbeurs. Het eerste jaar nog in het Turfschip in Breda (lekker dicht bij huis) en de afgelopen drie jaar in 's-Hertogenbosch, waar ik inmiddels naar een woning op zoek ben.
Drie jaar geleden hebben we gewoon veel geld uitgegeven, twee jaar geleden mochten we beiden een tekening van Dwayne Turner in ontvangst nemen, ??n jaar geleden kreeg Ronald nog twee leuke tekeningen van de makers van Rooie Oortjes en kocht ik de eerste Nederlandse Spiderman. En dit jaar? Dit jaar viel eigenlijk een beetje tegen.
Om 09.15 uur vertrok ik vanuit Zevenbergen met de auto. Vlak voor 10.00 uur stond ik geparkeerd bij de Brabanthallen en belde ik Ronald op. Ronald was keurig op tijd en kwam net het parkeerterrein oprijden. Afspraak is afspraak. In tegenstelling tot wat ik van voorgaande jaren gewend was
, stond er geen lange rij voor de ingang. Binnen no time waren we binnen.
Vrijwel onmiddellijk liepen we tegen de stand van Juniorpress aan, dus daar heb ik meteen maar even het gastenboek getekend. Met de pen die Olav me gaf, want hij wilde niet dat ik de pen die ik zelf bij me had, gebruikte. Een korte verkenningstocht door de zaal volgde. Kort, inderdaad, want in tegenstelling tot voorgaande jaren stonden alle stands in ??n zaal en was het aantal teruggebracht van 80 naar 45. De grote leegten betonnen vlakte deden ook niet echt gezellig aan.
Grappig dat veel mensen hun weeklydose T-shirt aan hadden. Ik liep een stand voorbij en hoorde iemand zeggen: "H?, nog een vriend van Olav!" Bij diezelfde stand kwam ik overigens ook Defunkt en Stormpie tegen.
Dat was wel erg leuk van deze dag. De vele namen van het messageboard liepen hier in levenden lijve rond. De meeste kon ik natuurlijk al van de MaG, maar ik heb toch ook een aantal nieuwe gezichten gezien, waaronder Peter havik en Schmoe. En -Justice- zag er ook niet uit zoals ik me herinnerde, zonder staart en zonder cowboyhoed. En natuurlijk heb ik ook nog wel comics gekocht, maar daarvoor verwijs ik naar de topic van Jaco. Overigens waren de uitgaven van dit jaar beduidend kleiner dan die van voorgaande jaren.
Om omstreeks 12.00 uur hielden Ronald en ik een oude traditie in ere: het nuttigen van een broodje (of eigenlijk twee broodjes) frikandel. Bruce Wayne (die niet uit Gotham City komt, maar gewoon uit Zevenbergen
) en zijn vrouw kwamen er even later bij zitten. Ook Bruce had niet al te veel geld uitgegeven, dat zou zijn vrouw (het zou wel heel gemeen zijn om haar Catwoman te noemen
) 's middags bij het winkelen wel doen.
Even later liep ik voor de laatste keer langs de stand van Juniorpress. Het groepje weeklydosers met de trekdrop was helaas elders, maar ik was op tijd om te zien hoe Sven Mesman (in zijn leren jack) door Oh! voor honderd gulden werd opgelicht. Ook kon Cursed_Angel nog even zijn voordelige en boeiende Am. comics laten zien die hij bij de JP-stand had gekocht.
Om 13.00 uur schudde ik Ronald de hand en haalde ik de drie dikke boeken die hij voor slechts veertig gulden had gekocht, uit mijn tas. We spraken nog even een datum af voor onze volgende filmavond en gingen ieder ons eigen weg, hij naar Nijmegen, ik richting Zevenbergen.
Kortom, het een leuke ochtend/middag, maar ik verlang toch wel een beetje terug naar die goeie ouwe Stripdagen in het Turfschip in Breda.
------------------
OT: wie van jullie veegt zijn kont af met Alias # 1?
[This message has been edited by Unison (edited September 22, 2001).]
-
September 22nd, 2001, 01:23 PM
Senior Hostboard Member
Een alleraardigste middag in de brabanthallen. De div winkeliers en handelaren stonden lekker overzichtelijk bij elkaar met als resultaat dat ik veel aardige dingen heb aangekocht.
Ook wel leuk was natuurlijk dat ik Oh!(die als twee druppels water lijkt op sjors frohlich) en peedebee(een broer van rob Kamphues) in levende lijve heb gezien. De discussies gingen natuurlijk over bad writer.
Toch denk ik dat we in onze handen mogen wrijven als de oude trouwe stripdagen in 2002 nog worden gehouden. Ik hoorde een aantal standhouders klagen over de onbeschofte houding van het brabanthallenpersoneel en de afwezigheid van het gele teken is ook een teken aan de wand. (beetje dubbelop die zin).
------------------
A life??? Cool, where can I download one of those???
[This message has been edited by Morlun (edited September 22, 2001).]
-
September 22nd, 2001, 01:29 PM
Defunkt
Guest
Ik dacht dat ik wel de eerste thuis zou zijn!Woon zo'n 30 minuutjes van Den Bosch!
We waren lekker op tijd en de rij was niet te lang en gelukkig waren (ik en mijn broer!)we
er om 10 over 10 binnen. Nou het eerste dat op viel was dat het een stuk kleiner was en een nog ongezelliger dan voorgaane jaren. Snel een eerste rondje. Kocht meteen een Kabuki action figure (doppelganger heeft die leuke tatoo) en een
doosje met 3 XWomen speldjes.Toen snel naar de bakken met comics , nou dat viel vies tegen of ze hadden het niet of je moest naar de winkel komen.Een standhouder klaagde over
de opzet van dit jaar, daar werd ik ook niet echt vrolijker door, met als toppunt een zeer onsympathiek Belgische standhoudster die me toeblafte toen ik vroeg of er ook een ander exemplaar was omdat de paginas aan elkaar waren geplakt. Ik zij nog vriendelijk dat het geen punt was als dit de enige exemplaar was, maar of ik wat korting kon krijgen voor de schade.Ze rukte de strip uit me handen en zij: "Ik verkoop wat ik wil en anders kan je oprotten!!!" Ik werd nu wel boos en zei: "Dat ik wel ergens anders me strips ging kopen." 
Ik wilde toen eigenlijk al naar huis, maar naar 30 seconden dacht ik ga toch nog een rondje maken want ik zou Stormpie aka Bianca onmoeten maar die had ik naar een uur nog steeds niet gespot en alleen durfde ik niet naar de JP stand!
ja! toen spotte ik Bianca!Het klikte meteen en ik liet me broer gelijk achter!! 
Samen zijn we naar de JP stand gelopen en daar heb ik met een rode kop de handen mogen schudden van halfgoden Oh! en Peter De Bruin!
Wel raar om MB leden in levende lijve te zien.Wist ook niet wat ik moest zeggen.Daar heb ik hier minder last van!! LOL
Bij een ander standje zagen we BoomBoom en zo als die op het MB is zo is hij ook in het echt.Erg aardig, sociaal en gaf een goede tip
dat bij comicwatch bakken waren van 2,50. Gelijk ernaar toegelopen en voor 37,50 lekker koopjes gehunt. Daar zagen we ook Unison. Sorry dat ik zo weinig zei, was erg bezig met de koopjes. Maar wel leuk je te hebben ontmoet, Johan!Ik heb nog wel meer jongens gezien in weekly.dose shirt maar ik was al erg moe, voldaan en me geld was op.Richting huis!
Conclusie, de stripdagen op zich waren dit jaar -ik zeg het maar eerlijk- heel matig.
Maar het ontmoeten van enkele MB leden maakte alles goed.Het leukst was toch wel het ontmoeten van Stormpie, ik zocht hier een leuke vrouwelijk comic fan en die vond ik via dit MB en nu hebben we elkaar ontmoet en dat was nog leuker!Bianca bedankt nog voor je behulpzaamheid. Wat me ook opviel was dat OH! lang was maar wel een hele mooie stem had!
------------------
"Forget me not, don't forget it
cuz I'll be gone in a minute don't
call me no more, no more nobody ever
needs ya when you're this far gone."
The Twilight Singers
-
September 22nd, 2001, 01:36 PM
Inactive Member
-
September 22nd, 2001, 01:57 PM
Inactive Member
Het was voor mij het derde jaar dat ik naar de stripdagen ging. Het eerste jaar was voor mij het leukst. Toen was het echt druk, de zalen waren afgeladen.
Het tweede jaar was al beduidend minder druk, maar nog steeds lekker veel stands.
Nu zijn we bij het derde jaar aangekomen, en ik moet zeggen dat het met tegenviel... Als we in deze neerwaartse spiraal blijven zitten kunnen we het volgend jaar wel vergeten. Nu genoeg gezeken over het "er zijn te weinig stands gebeuren".
Ik ben redelijk geslaagd. Ik had me voorbereid op het kopen van een ATAT walker, alleen waren die dit jaar nergens te bespeuren. Nu heb ik mijn Honger naar meer STAR WARS moeten stillen met een B-wing fighter, een tweetal Speeder Bike's (een imperial en een shadows of the empire versie) en een doos met drie van Jabba's Skiff Guards.
Natuurlijk ben ik langs de JP stand geweest en nog een aantal handen geschud... Ik kreeg meteen Oh over me heen "Waar is je WD T-shirt?!". Feit was dat ik het WD T-shirt na het werk had aangetrokken, en hij niet zo erg fris meer was. Oh: "Je hebt er twee gekocht!" Waarop ik hem weer moest teleurstellen. Bij een worstelpartij was een van de WD T-shirts helemaal gescheurd. Oops... Er zat namelijk al een klein gaatje in... Ik heb ook nog met Ger gesproken, zoals ik elk jaar doe. Zonder Ger, is het voor mij geen stripdag! Natuurlijk wil ik al de mensen bedanken die bij de stand waren, want zonder hun, geen JP!
laterz,
Tom Cruise...
eh... hehehe
Cees Vendrig a.k.a. Justice
Zeg... Is Hollywood niets voor mij?
------------------
Justice to All
-
September 22nd, 2001, 02:05 PM
Inactive Member
-
September 22nd, 2001, 02:20 PM
Inactive Member
ai ai ai.
Dat gaat niet goed zo. Ik bedoel, de meesten van jullie hebben zo te horen al bij al toch nog een redelijk geslaagde middag gehad, maar de klaagzangen blijven aanhouden.
Ik ga morgen, maar ik weet echt nog niet wat ik moet verwachten.
Mijn allereerste stripdagen (4 jaar geleden)
waren nog in het turfschip en dat is een klein uurtje van mij vandaan. Koopjes zoeken!
Helaas had ik niet al te veel geld toen bij, ik moet iets van 14 jaar oud geweest zijn, maar ik was danig onder de indruk dat ik toch nog een leuke middag had.
Die van '98 blijft persoonlijk het leukst. Ik heb goeie herinneringen daar aan overgehouden, omdat ik in tegenstelling tot het voorgaande jaar nu wel de moed had om iemand aan te spreken bij de Jp stand.
Afijn, ik zie morgen wel hoever ik kom. Vorig jaar was ik te druk met boeken uitzoeken dus heb ik niet lang met Olav kunnen praten.
Weet iemand hoe lang je er over doet om op je gemak ALLES te kunnen zien van de stripdagen. Dan weet ik of ik rustig aan kan doen morgen, ik woon namelijk in Bergen op Zoom en ik was van plan om op het tijdstip van 12 uur te komen. Maar als alles binnen 1 uur te bezichtigen is, dan kan ik gerust wat later komen. Alvast bedankt!
------------------
-
September 22nd, 2001, 04:28 PM
Inactive Member
-
September 22nd, 2001, 04:32 PM
Inactive Member
Morgen komt mijn verslag wel, want daar ben ik nu te moe en te beroerd voor, maar ik wilde toch even kwijt dat Tom Groot een ongelofelijk slecht geheugen heeft. Hij kon me nieteens meer. De man waar ik in Matrix stijl mee heb gevochten kon me niet meer.... zucht....
------------------
Crichton: Boy, was Spielberg ever wrong. Close Encounters my ass.
-
September 22nd, 2001, 06:33 PM
Inactive Member
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Defunkt:
Daar zagen we ook Unison. Sorry dat ik zo weinig zei, was erg bezig met de koopjes. Maar wel leuk je te hebben ontmoet, Johan!<HR></BLOCKQUOTE>
Ook leuk jou ontmoet te hebben, Dolores! Je vriendin Stormpie heb ik trouwens nog wat langer gesproken. Ik heb nog zoiets gezegd van "dat ik niet te veel comics wilde kopen, want voor je het weet ga je weer een serie sparen" en dat beaamde ze meteen. Ik denk dat wel meer weeklydosers die ervaring zullen herkennen. Overigens ben ik misschien toch nog in mijn opzet gefaald. Nu ik Transmetropolitan 34-48 op rij heb is de stap klein om de serie op te pakken. -zucht-
Iedereen lijkt een beetje hetzelfde te denken over de Stripdagen: het was leuk, maar lang niet zo gezellig als vroeger (word ik oud?
) in het Turfschip. Wel raar hoor, vorig jaar stonden Ronald en ik om 10.00 uur in de rij en verlieten we de beurs om 16.30 uur, dit jaar was ik om 14.00 thuis!
Ik heb nog even het Schapnieuws dat op de Stripdagen werd uitgedeeld, doorgebladerd en het viel me op dat er goede reclame werd gemaakt voor Juniorpress en Tomb Raider op pagina 9. Normaal gesproken prima, maar een beetje vreemd als je weet dat die serie net is stopgezet. In de advertentie op pagina 24 werden trouwens ook veel series genoemd die inmiddels zijn stopgezet of spoedig worden stopgezet.
------------------
OT: wie van jullie veegt zijn kont af met Alias # 1?
[This message has been edited by Unison (edited September 22, 2001).]